Oferta

  • Program

    Przedszkole Montessori Jaskółka realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego zatwierdzoną przez Ministra Edukacji Narodowej w oparciu o założenia pedagogiki dr Marii Montessori. Program wychowawczy i edukacyjny realizowany jest podczas kręgów i pracy własnej za pomocą montessoriańskich  materiałów rozwojowych.
    • Życie praktyczne

      Materiał do ćwiczeń praktycznego życia to prawdziwe pomoce/ przedmioty, z którymi Dziecko spotyka się na co dzień. Szklane dzbanuszki, tacki, obieraczki, zestawy do czyszczenia butów czy mycia naczyń. Pozwalają one Dziecku zaspokoić silna potrzebębycia aktywnym, uczą samodzielności, cierpliwości, wytrwałości i szacunku do siebie i innych.

    • Sensoryka

      Materiał sensoryczny wprowadza Dziecko w świat wymiarów, brył, wielkości, umożliwia kształcenie podstawowych pojęć takich jak długi, krótki, duży, mały. Stanowi on wstęp do uczenia się matematyki. Materiał ten również wprowadza Dziecko w świat smaków, zapachów, dźwięków, różnorakich faktur. Wszystkie jego zmysły  zostają pobudzone do działania.

    • Matematyka

      Materiał matematyczny w bardzo prosty i przystępny sposób pokazuje Dziecku liczby, działania matematyczne, geometrię i ułamki. Bazuje on na konkrecie, tzn. Dziecko dotykiem poznaje cyfry, przelicza przedmioty, dodaje, odejmuje. A im więcej wykonuje takich działań, tym łatwiej jest mu przejść do działań w pamięci-  abstrakcyjnych. Ćwiczenia z materiałem matematycznym pomagają Dziecku zrozumieć i zauważać  matematyczne  prawidłowości świata, który je otacza, np. ile brakuje Dzieci, ile potrzeba widelców przy obiedzie itp.

    • Język

      Materiał językowy służy do wzbogacania słownictwa, nauki pisania, czytania, poznawania czym są przeciwieństwa, rymy. Daje możliwość obcowania z bogatymi i precyzyjnym słownictwem. Jest to niezwykle ważne, ponieważ to czas szczególnej wrażliwości językowej.

  • Plan dnia

    W przedszkolu Jaskółka Montessori
  • 7.00- 9.00  Przyjmowanie dzieci – Dzieci przychodzą do przedszkola, przygotowania do rozpoczynającego się dnia, swobodne zabawy.
       
    8.30- 10.30  Śniadanie – Przygotowane jest na zasadzie szwedzkiego stołu, Dzieci jedzą kiedy poczują, że są głodne.
       
    9.00-9.15  Spotkanie w kręgu – To czas kiedy nauczyciel omawia temat dnia/tygodnia, każde Dziecko, jeśli ma ochotę, może podzielić się tym co dla niego tego dnia jest ważne – co u niego słychać, śpiewa się piosenki,  organizuje zabawy integracyjne.
       
    9.30-12.00  Praca własna z  materiałami Montessori – to czas kiedy Dzieci pracują z materiałem dydaktycznym Montessori. Poruszając się swobodnie po sali wybierają co, z kim i jak długo chcą robić. Mają szansę sami decydować o swojej aktywności, ćwiczyć współpracę, jeśli pracują w grupie, przestrzegać panujących reguł i zasad. Nauczyciel na podstawie obserwacji proponuje Dzieciom zajęcia bądź pomaga w tym co sobie wybrały.  Praca własna to taki czas, kiedy Dzieci ćwiczą umiejętności motoryczne, matematyczne, językowe czy poznają zagadnienia związane z przyrodą i otaczającym je światem.
        
    12.00  Obiad –  I danie zupa – Dzieci nakrywają do stołu, same nakładają sobie posiłki i po sobie sprzątają.
       
    12.30-14.00  Wyjście na ogród, spacer Niezależnie od pogody, Dzieci codziennie wychodzą na podwórko. W miarę możliwości ubierają się samodzielnie.  Nauczyciele pilnują, aby Dzieci były ubrane odpowiednio do pogody –  zimą miały szaliki, czapki, rękawiczki, zasłonięte brzuchy. Natomiast  latem – miały nakrycia głowy i były posmarowane kremem.    
       
    14.00-14.30  Obiad – II danie i czynności higieniczne.
       
    14.30-15.30  Relaks – czytanie bajek, słuchanie muzyki, dla chętnych drzemka.
       
    15.30-15.45  Podwieczorek
       
    15.45-16.30  Zajęcia dodatkowe
       
    16.30- 17.00  Zabawy według zainteresowań Dzieci, dowolne twórczości plastyczne. Gdy jest ciepło Dzieci ten czas spędzają w ogrodzie.
       

     

    • „Prawdziwym celem ruchu nie jest poprawa sposobu oddychania czy odżywiania, ale raczej służenie całemu życiu i duchowej i uniwersalnej ekonomii świata.”

      dr Maria Montessori
    • „Rozwój ma formę dążenia do coraz większej niezależności. Jest jak strzała wypuszczona z łuku, która leci prosto, szybko i pewnie.”

      dr Maria Montessori
    • „Edukacja od początku życia może naprawdę zmienić teraźniejszość i przyszłość społeczeństwa.”

      dr Maria Montessori
  • Rekrutacja trwa. Zapraszamy!